Tips Bagaimana Cara Memilih Baju Sesuai Bentuk Tubuh Wanita | IniCaraku.com

Tips Bagaimana Cara Memilih Baju Sesuai Bentuk Tubuh Wanita

Memilih baju yang sekiranya cocok dipakai selalu dilakukan oleh wanita sebelum menjatuhkan pilihan pada baju tersebut untuk dipakai. Wanita selalu ingin mengenakan baju wanita yang pas dan cocok untuk mereka namun tidak semua baju atau pakaian cocok untuk setiap wanita.

Dalam memilih baju wanita, seorang wanita harus mengenali terlebih dahulu bentuk tubuh mereka sendiri. Jadi, kenali betuk tubuh Anda terlebih dahulu.

Berikut ini adalah tips bagaimana cara memilih warna dan corak baju sesuai bentuk tubuh wanita:

1. Badan kurus dan rendah
Orang seperti ini sesuai dengan warna baju yang lebih cerah dan corak bunga yang sedikit besar. Bagi memperlihatkan dirinya. Corak garis menegak sesuai dipadankan supaya nampak lebih tinggi. Jika ditambah dengan kasut bertumit tinggi dapat membantu menambah ketinggian serta kedewasaan.

2. Badan kurus dan tinggi
Penampilan baju yang sesuai ialah warna yang cerah dan corak melintang serta bunga baju yang besar supaya mengurangkan dia dilihat terlalu kurus. Corak yang melintang dan besar dapat memperlihat bahawa individu tersebut lebih gempal.

3. Badan gempal dan rendah
Badan begini sesuai dengan baju berwarna gelap, corak garis menegak atau corak bunga kecil. Elakkan dari memakai skirt labuh yang kembang kerana akan menampakkan lebih rendah dan gempal.

4. Badan gempal dan tinggi
Individu seperti ini lebih sesuai dengan baju yang berwarna gelap juga serta corak bunga yang kecil. Corak bunga yang besar akan menampakkan lagi kegempalan individu tersebut.